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Duke Nukem 3D High Resolution Pack - DX9 render..


Messages recommandés

A suivre de près:

First shot of the new DX9 renderer for Duke - 2006-04-01

This is what I have been up to the last couple of months and is one of the reason I have not released any new versions of the HRP since november. It is a full DX9 rendered built ontop of the polymost engine with these new features,

* Per pixel lightning including normalmap suport

* Full realtime softshadows (stencil shadows for lowerend gpu's)

* Self shadowing (Objects cast shadows on them selfs)

* Precomputed radiosity with colorbleeding like in the Max Payne engines.

* HDR and bloom

* Motionblur

* Suport for pxiel shader model 3.0 (think water and glas like in modern games)

duke3ddx91april064vs.jpg

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Complément:

April fools - 2006-04-02

Just in case anyone fell for the joke I should probably let everyone know that the news yesterday was an april fools joke. It started with the picture posted that I rendered a few months back and I just thought I might as well do a joke on it rather then just posting it at some forum somewhere.

/me = :argent

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C'est dommage c'était super beau. Mais il faut dire que ce serait surprenant quand même: on peut admettre que l'affichage soit amélioré mais que l'on passe d'ennemi 2D à des ennemis 3D ça représente quand même un sacré boulot.

Euh.. le poisson d'Avril ne concernait que l'exploitation de DirectX 9 :)

Le HPR pour Duke Nukem 3D existe bel et bien :D

hrp_screen13t.jpg hrp_screen8t.jpg hrp_screen2t.jpg

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Fake ! (enfin je crois) : il manque une pissotière et une case de chiottes (pas très sûr pour la case).

Oui.. c'est même pour ça que j'ai mis un complément au message suivant :

RAPPEL:

April fools - 2006-04-02

Just in case anyone fell for the joke I should probably let everyone know that the news yesterday was an april fools joke. It started with the picture posted that I rendered a few months back and I just thought I might as well do a joke on it rather then just posting it at some forum somewhere.

Toutefois.. le HPR existe bel et bien et fonctionne très bien :)

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Fake ! (enfin je crois) : il manque une pissotière et une case de chiottes (pas très sûr pour la case).

Oui.. c'est même pour ça que j'ai mis un complément au message suivant :

J'avait bien compris, je remarque juste le fait que ça ne t'as pas sauté aux yeux ^^

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  • 4 semaines après...
Duke Nukem Forever in 2007?

3D Realms forum member Banko received his July edition of PC Gamer today. Inside on page 32, a short but sweet surprise awaited him. He tells us, "There is something called The Duke Report, which basically lists some dates like February 1997 when DNF was first announced." Roll down to July 2006, and PC Gamer claims that there's some official word on Duke Nukem Forever, a game we should anticipate to see in the year 2007. It's imperative to consider that PC Gamer is one of the few members of the press to have recently witnessed a presentation of DNF with George Broussard at their side; consequently, there is less of a chance for them to be "bullshitting us," so to speak. Stay put for more information within the next few weeks.

voilà voilà...

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  • 2 ans après...

Je reviens au sujet initial : le HRP.

La version finale est sortie il y a quelques jours :

http://hrp.duke4.net/index.php

J'ai testé très vite fait. Je n'arrive à le faire fonctionner qu'avec DN3D, et pas les extensions. eDuke32 livré avec le HRP ne détecte pas mes autres .grp.

A part ça, la 3D est désormais complète, on a même un modèle 3D de Duke dans le miroir. Je préférais néanmoins les affiches (posters de films...) dans la version de 2005 du HRP. On a droit ici à des rendus qui semblent réalisés avec une vieille version de Poser.

A tester si vous êtes fan de DN3D !

Des images :

http://hrp.duke4.net/media.php

http://hrp.duke4.net/media_old.php

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